Skip to content

Instrukcja korzystana ze stacji naprawy rowerów

Każda nasza samoobsługowa stacja naprawy rowerów, zaopatrzona jest w dokładną instrukcję obsługi. Dzięki temu, naprawa roweru przebiega sprawnie i szybko. Na każdej stacji umieszczono listę narzędzi, w które jest ona wyposażona. Dokonanie prawidłowej naprawy roweru wymaga jednak tego, aby wiedzieć, w jaki sposób korzystać z dostępnych w stacji narzędzi. Poniżej zamieszczamy krótkie instrukcje dotyczące tego, jak wykonywać poszczególne naprawy.

1. Pompowanie kół

Pompowanie kół to jedna z najczęstszych napraw, która wykonywana jest za pomocą narzędzi znajdujących się w naszych samoobsługowych stacjach naprawy rowerów. Podstawą, jeśli chodzi o prawidłowe wykonanie pompowania kół, jest sprawdzenie i dopasowanie ciśnienia w oponie. Końcówkę pompki mocujemy do wentyla, a następnie, za pomocą rączki, pompujemy koła. Cały zabieg – zależnie od potrzeb – trwa od kilku do kilkunastu minut. Ważne jest to, aby kontrolować ciśnienie w czasie pompowania – musi być ono dopasowane do ciśnienia w oponie. Całą instrukcję obsługi pompki, w którą wyposażone są nasze stacje naprawy rowerów, znajdziecie państwo pod tym linkiem [tu można dodać link na yt]

pompowanie
dętka

2. Wymiana dętki

Drugim, najpopularniejszym rodzajem napraw, które możemy wykonać za pomocą narzędzi, w które wyposażone są nasze stacje naprawy rowerów, jest wymiana dętki. Do tego celu, będziemy potrzebowali odpowiedniej łyżki. Znajdziemy ją wewnątrz stacji. Warto jednak dokładnie przeczytać opis narzędzi znajdujących się wewnątrz stacji. Łyżka, w którą wyposażone są samoobsługowe stacje naprawy rowerów, jest uniwersalna.Następnie, delikatnie, aby nie uszkodzić opony, podważamy jej brzeg w taki sposób, aby dostać się do zużytej dętki. Usuwamy zniszczoną dętkę i montujemy nową. Pamiętajmy o tym, aby dobrać rozmiar dętki do rozmiaru kół. Po zamontowaniu dętki, należy napompować koła. Do tego celu wykorzystujemy pompkę w którą również wyposażone są nasze stacje. Dokładny film instruktażowy znajdziecie państwo pod tym linkiem. Po zakończeniu naprawy, odkładamy łyżkę oraz pompkę na miejsce i możemy ruszać w drogę!

3. Dokręcenie luzów

Czasem zdarza się, że w naszym rowerze obluzuje się jedna śrubka lub nawet kilka. Nie można tego lekceważyć. Dokręcanie różnego rodzaju pojawiających się w naszych rowerach (i nie tylko) luzów, to podstawa, jeśli chcemy poruszać się po drogach bezpiecznie. Dokręcanie luzów, wykonamy za pomocą narzędzi dostępnych w naszych samoobsługowych stacjach naprawy rowerów. Zanim jednak przejdziemy do tej czynności, musimy sprawdzić, jakiego rodzaju klucza lub śrubokręta będziemy do tego celu potrzebować. Nasze stacje wyposażone są w śrubokręty, imbusy jak również i klucze w różnych rozmiarach, a zatem z pewnością nie będziecie mieli państwo problemów z dobraniem odpowiedniego ich rozmiaru. Następnie, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dokręcamy poluzowaną śrubkę. W momencie, kiedy poczujemy wyraźny opór, możemy uznać, że śrubka została prawidłowo dokręcona. Po zakończeniu naprawy, odkładamy narzędzia na swoje miejsce. Jeśli pojawiły się na nich jakieś zabrudzenia, oczyszczamy je za pomocą suchej ściereczki. Dokładny film instruktażowy, znajdziecie państwo pod tym linkiem.

luzy
przerzutki

4. Regulacja przerzutek

Przerzutki, w które wyposażone jest większość rowerów, mają tendencję do tego, że czasem po prostu się rozregulowują. Taka sytuacja powoduje nie tylko duże problemy w prowadzeniu roweru, ale może być też bardzo niebezpieczna. Właśnie z tego względu, nasze stacje naprawy rowerów, wyposażone są w odpowiednie narzędzia, za pomocą których dokonamy prawidłowej regulacji przerzutek. Do tego celu będą nam niezbędne śrubokręty i klucze, w które wyposażona jest każda stacja. Pierwszym krokiem, jest oczywiście odpowiednie dopasowanie rozmiaru danego klucza. Następnie, metodą prób i błędów, ustawiamy przerzutki w taki sposób, jak były one ustawione pierwotnie. Do tego celu, niezbędne jest umieszczenie roweru na specjalnie przystosowanym do tego celu stojaku.Kręcimy pedałami i sprawdzamy, czy po naszej ingerencji, nasze przerzutki działają prawidłowo. Cały proces, nie powinien zająć więcej niż kilkanaście minut. Po zakończonej naprawie, odkładamy na miejsce narzędzia. Jeśli są one brudne, należy je wyczyścić za pomocą suchej ściereczki. Dokładny film instruktażowy znajduje się pod tym linkiem.

5. Regulacja hamulców

Regulacja hamulców, jest bardzo ważna przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Dlatego właśnie zadbaliśmy o to, aby nasze samoobsługowe stacje naprawy rowerów wyposażone zostały w odpowiednie do tego celu narzędzia. Regulacja hamulców to jedna z bardziej skomplikowanych napraw, które możemy wykonać za pomocą narzędzi, w które wyposażone są nasze stacje naprawy pojazdów. Do tego celu, będziemy wykorzystywali klucze oraz śrubokręty, w które wyposażone są nasze samoobsługowe stacje naprawy rowerów. Ważne jest to, aby w trakcie wykonywania naprawy sprawdzać, czy udało nam się już dokonać prawidłowej regulacji hamulców. Sprawdzamy to poprzez naciskanie dźwigni hamulca. Do wykonania tego rodzaju naprawy, także konieczne będzie umieszczenie roweru na przeznaczonym do tego celu stojaku, tak samo, jak miało to miejsce w przypadku regulacji przerzutek. Po wykonaniu całej naprawy, jeśli narzędzia, z których korzystaliśmy zostały zabrudzone, należy je oczyścić za pomocą suchej szmatki. Dokładny film instruktażowy znajdziecie pod tym linkiem.

hamulce

Instrukcja

Zapoznaj się z instrukcją obsługi stacji.

Kontakt

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Napisz do nas lub zadzwoń.

Sport Bike